Eersel, 14 mei 2018 – Het niet nakomen van betalingsverplichtingen is binnen het MKB nog steeds aan de orde van de dag. Veel kleinere bedrijven kampen daardoor nog steeds met liquiditeitsproblemen. Het inschakelen van een incassobureau kan in dit soort gevallen redding brengen.
Al meer dan 10 jaar maken vele ondernemers gebruik van de online facturatiemogelijkheden van WeFact. Het bedrijf, dat al jarenlang gevestigd is in Eersel, zorgt dat ondernemers zonder boekhoudkennis zelf eenvoudig kunnen factureren en grip hebben op hun administratie.
Inmiddels zorgt de geautomatiseerde facturatie oplossing van WeFact ervoor dat facturen in ieder geval netjes en op tijd worden verzonden. Blijft de factuur onbetaald, dan kan de ondernemer met één muisklik een herinnering of aanmaning versturen naar de klant. Na het versturen van de laatste aanmaning stopt de dienstverlening van WeFact.
De geautomatiseerde koppeling geeft binnen de coeo Webtool real-time inzicht in facturen die al lange tijd open staan bij WeFact. Met een muisklik kan de gebruiker een incassotraject starten en is er actueel inzicht in de status van een incassodossiers. Dit bespaart uiteraard tijd en kosten. Daarnaast is het incassotraject voor WeFact gebruikers een kosteloze dienstverlening van coeo. ‘Een win-win situatie’, volgens algemeen directeur Roel Korting.
Middels deze koppeling zijn wij in staat om onze relaties nog meer service te bieden bij een partner welke dezelfde standaarden als wij hanteren. Hierbij gaat het voornamelijk om het leveren van kwaliteit en de transparantie die in het incassoproces naar voren moeten komen. De drempel voor veel bedrijven om een incassobureau te zoeken en dan de juiste gegevens aan te leveren staat immers niet vaak hoog op de agenda.
coeo is erg blij met de gerealiseerde samenwerking en geeft te kennen dat steeds meer organisaties het prettig vinden om op deze manier hun facturatieproces te borgen.
De koppeling is voor coeo en WeFact gebruikers sinds 14 mei 2018 te activeren binnen de coeo Webtool.