De nieuwe norm
Vroeger kreeg je als medewerker vaak een leaseauto of een openbaar vervoersabonnement bij je contract. Tegenwoordig wordt er vaker een mobiliteitsbudget aangeboden. In plaats van een vastgesteld bedrag, krijg je als medewerker hierbij een budget toegewezen dat je kunt besteden aan verschillende mobiliteitsdiensten. Een opvallende trend is het gebruik van diensten zoals fietsabonnementen, deelauto’s en deelscooters. Deze opties bieden gemak en flexibiliteit, maar vereisen ook een tijdige betaling van rekeningen en abonnementen.
Geïntegreerde betalingsoplossingen, de sleutel tot continuïteit
Effectief creditmanagement speelt een grote rol bij het mobiliteitsbudget. Als medewerkers bijvoorbeeld een deelfiets (denk aan Swapfiets) of deelscooter willen gebruiken met hun mobiliteitsbudget, is het belangrijk dat ze op tijd betalen. Anders kan het zomaar voorkomen dat ze de scooter of fiets niet meer kunnen gebruiken, wat hun mobiliteit belemmert en hun werk en productiviteit kan beïnvloeden. coeo speelt hierin een belangrijke rol. Wij zorgen ervoor dat betalingen voor diensten als deelauto’s en -fietsen soepel verlopen door geïntegreerde betalingsoplossingen aan te bieden. Zo voorkomen we dat een werknemer onderweg vast komt te zitten door een gemiste betaling.
De digitalisering van de mobiliteitssector
De mobiliteitssector is druk bezig met digitaliseren. Denk hierbij aan de integratie van apps en voertuigen die worden uitgerust met geavanceerde technologieën. Door dit te doen bevorderen zij het gebruiksgemak voor de eindklant.
Digitalisering stelt reizigers ook in staat om meer controle en inzicht te hebben in hun financiële verplichtingen. Door transparante communicatie en gebruiksvriendelijke digitale interfaces kunnen medewerkers hun betalingen en abonnementen efficiënt beheren. Deze empowerment van de reiziger draagt bij aan een positieve ervaring met mobiliteitsdiensten.
Uiteraard brengt digitalisering ook uitdagingen met zich mee. Zo kan een gemiste betaling zorgen voor ongewenste onderbrekingen van de reis. Proactieve klantondersteuning is dan ook superbelangrijk. Door voorspellende analyses te maken en op tijd te communiceren, kunnen we als coeo voorkomen dat er betalingsproblemen komen. Hierdoor hebben medewerkers een zorgeloze reiservaring.
Snel weer op weg met ‘Mijn coeo’
Door als credit management organisatie nauw samen te werken met mobiliteitsaanbieders, kunnen we innovatieve oplossingen ontwikkelen die de gebruikerservaring verbeteren. Door samen te werken aan de digitalisering van betalingsprocessen, wordt een solide basis gelegd voor een toekomst waarin mobiliteit synoniem staat voor gemak en betrouwbaarheid.
Met ons digitale portaal ‘Mijn coeo’ kunnen reizigers hun financiën beheren en uitstaande betalingen aflossen. Dit systeem biedt een transparant en helder overzicht en stelt reizigers in staat om hun financiële vooruitzichten te plannen. De op maat gemaakte workflows van coeo zorgen ervoor dat elke reiziger persoonlijke ondersteuning krijgt bij problemen. Hiermee kun je als bedrijf betalingsprocessen stroomlijnen en transparantie bieden aan je medewerkers.
De mobiliteitssector is continu in beweging, net als de manier waarop we reizen. Door innovatie, digitalisering en een focus op gebruikerservaring zet de mobiliteitssector stappen richting een toekomst waarin comfortabel onderweg zijn de norm is. De toekomst van mobiliteit ligt in het bieden van flexibele en duurzame oplossingen die aansluiten bij de behoeften van zowel werknemers als werkgevers.