Let op: ‘coeo Incasso’ is de nieuwe naam van Centraal Invorderings Bureau (CIB)

Vanaf 10 januari 2022 gaat CIB verder als coeo Incasso (spreek uit als: “kooweejoo incasso”). Meer informatie over de naamsverandering leest u hier.

Hoe KPN in verbinding blijft met haar klanten

KPN is als marktleider in Nederland een toonaangevende leverancier van telecommunicatie en IT. Met vaste en mobiele netwerken voor telefonie, data en televisie bedient KPN zo’n 3,2 miljoen klanten in binnen- en buitenland. Van mobiele bellers tot huishoudens die een alles-in-1 pakket afnemen en zakelijke klanten met ICT-diensten en werkplekken. Door haar missie om Nederland het best verbonden land ter wereld te maken, staan communicatie en technologie centraal in haar dienstverlening.

Efficiënt credit management

De focus op kwaliteit van haar dienstverlening en klantbehoud zien we ook terug in het integrale credit management beleid. Het belang van een efficiënt en klantvriendelijk incassoproces is dan ook essentieel in de relatie met klanten van KPN. “Wij toetsen dit regelmatig in onze ambitie naar maximale klanttevredenheid en verbondenheid. Wij stellen dan ook hoge eisen aan ons eigen invorderingstraject maar zeker dat van onze partners.

coeo heeft laten zien dat zij erg innovatief zijn en dit vertaalt zich ook in de door hun geleverde prestaties. Diverse (data) inzichten bieden bruikbare handvaten voor het acceptatie- tot incassoproces en optimaliseert waar nodig ons credit management beleid. Zo helpt coeo ons om dezelfde optimale service te bieden die klanten van ons gewend zijn. Hiermee ondersteunen zij KPN bij klantbehoud en in het voorspelbaar blijven als betrouwbare telecom partner en Netwerk van Nederland.”

Incassopartner als verlengstuk van de customer journey

“Wij vinden de optimale customer journey ervaring erg belangrijk, waarbij het onze missie is om verbonden te blijven met onze klanten in welk stadium van hun klantreis ook. Wij begrijpen dat de klantervaring leidend is en processen slechts ondersteunen, niet omgekeerd. Klantcontact houdt niet op bij onze marketing-, sales- of klantenservice-afdeling. Dat geldt uiteraard ook voor ons credit management proces en externe stakeholders die wij hierbij betrekken. Daarin stellen wij onszelf het doel de communicatie helder en soepel te laten verlopen en het betalen zo makkelijk mogelijk te maken. Het opdelen van onze afdelingen in verschillende businessgroepen met elk hun eigen specialiteit, zorgt dan voor een betere focus om onze klanten correct te informeren en te ontzorgen.” Lukt het uiteindelijk toch niet om de klant op tijd te laten betalen, dan schakelt KPN alsnog de hulp in van een incassopartner.
“coeo is een challenger in de credit management branche en heeft mede door haar innovatieve karakter, positieve resultaten weten te behalen over de B2C portefeuille.”

Zonder innovatie geen vooruitgang

Het afgelopen jaar heeft KPN enkele strategische keuzes gemaakt en daar plukken zij nu de vruchten van. “Ons marktaandeel groeit hard. Dit betekent echter niet dat we stil blijven staan. De innovaties op het gebied van credit management volgen elkaar hard op en als marktleider stellen wij daarom ook hoge eisen aan de behandeling.”, aldus Serge.

“coeo is een challenger in de credit management branche en heeft mede door haar innovatieve karakter, positieve resultaten weten te behalen over de B2C portefeuille. De innovatieve houding zie je ook terug in de bedrijfscultuur en daar zit ook het gezamenlijke DNA. Zonder innovatie geen vooruitgang. Wij hebben dan ook besloten om de behandeling uit te breiden met onze B2B portefeuille.”

Weten wat coeo voor uw organisatie kan betekenen?

Download onze brochure of neem contact op met een van onze incasso-experts.