Plein.nl: Groeien door slimme samenwerkingen en focus op de klant

Verbreding van assortiment en duurzame bezorging

Plein.nl onderscheidt zich van andere drogisterijen. Dit doen ze door een breed assortiment aan te bieden en constant te vernieuwen, terwijl ze duurzaamheid nastreven. Zo vindt Plein.nl het ook belangrijk dat er in elke categorie een duurzaam alternatief beschikbaar is voor haar klant. Pakketten worden CO2-neutraal bezorgd en er wordt gestreefd naar minder lucht voor efficiënter transport. Klanten profiteren van doordachte aanschafmogelijkheden, doordat de webshop bundels aanbiedt met extra kortingen, die gepersonaliseerd zijn op basis van hun individuele behoeften.

Een groei van +30% dankzij vernieuwde propositie

De propositie is het afgelopen jaar vernieuwd, waarbij de focus is verschoven van een online drogist naar het vullen van voorraadkasten in en om het huis. Deze verbreding biedt nieuwe kansen voor een uitgebreider assortiment en een breder scala aan producten. De groei van Plein.nl is op zijn zachts gezegd opmerkelijk te noemen. In de afgelopen 4 jaar lag de groei namelijk elk jaar boven de 30%. Dit is het resultaat van slimme samenwerking binnen het team en goede partnering met leveranciers en marketplaces zoals Bol.com.

Daarnaast merkt Plein.nl ook een verschuiving in de markt. Klanten houden ervan om hun voorraadkastjes te vullen met aanbiedingen. Hierbij speelt de samenwerking tussen Marketing en Sales een cruciale rol, waarin zij goed weten uit te blinken. Ze zijn in staat om slimme keuzes te maken, zowel binnen het bedrijf als in de samenwerking met hun fabrikanten.

“Een goede samenwerking met onze leveranciers is voor ons essentieel.”

Optimalisatie van betalingsprocessen en klanttevredenheid

Volgens Robin de Groot staat een soepel verlopend betalingsproces centraal in de klantreis bij Plein.nl. In samenwerking met Buckaroo als payment service provider, worden openstaande vorderingen na meerdere herinneringen automatisch overgedragen aan coeo. “Een goede samenwerking met onze leveranciers is voor ons heel belangrijk.”, aldus Robin. “We moeten op een leverancier kunnen vertrouwen en zeker als het gaat om het financiën. Zowel van betalingen die op Plein.nl worden verwerkt maar ook bij vorderingen die nodig zijn. Coeo is een hele betrouwbare leverancier waar we een prettige samenwerking mee hebben.”

Robin vervolgt: “De succesvolle opvolging door coeo kenmerkt zich door een sterk verbeterd percentage van geïncasseerde vorderingen. Coeo’s professionele aanpak en vriendelijke communicatiestijl dragen bij aan het behoud van vertrouwen bij Plein.nl’s klanten, wat van cruciaal belang is voor een optimale klanttevredenheid”.

Klantgerichtheid dankzij hun ervaren klantenserviceteam

Het centraal stellen van de klant staat voorop in alles was Plein.nl doet. Robin vervolgt: “We doen er alles aan om de klantreis zo relevant mogelijk te maken voor elke klant. Zo krijgen nieuwe collega’s een uitgebreide onboarding waarin zij  uitgebreid begeleid en vertrouwd worden gemaakt met onze werkwijzen . In drukke tijden, zoals met Black Friday, kunnen collega’s van alle afdelingen indien nodig ondersteunen, zodat elke klant snel en goed geholpen wordt”. De investering in een goed getraind klantenserviceteam en hoge standaard in service vertaalt zich terug in de grote hoeveelheid positieve online reviews.

Daarnaast zorgt het Customer Data Platform ervoor dat klantdata sneller, makkelijker en effectiever kan worden toegepast. Dankzij deze tool wordt het productaanbod nauwkeurig afgestemd op de individuele behoeften van de klant. De klantreis wordt op die manier zo relevant mogelijk. Is er behoefte aan contact met de klantenservice? Dan staan zij klaar om een passende oplossing te bieden.

Het succes van Plein.nl

Met een focus op klantgerichtheid en een ervaren klantenserviceteam, streeft Plein.nl ernaar om elke klantreis zo relevant mogelijk te maken. Door hun recente verbreding van het assortiment en door continu te innoveren waarbij ze streven naar duurzaamheid, zijn er nieuwe kansen ontstaan. Het optimaliseren van betalingsprocessen is daarbij een belangrijk aspect bij de klantreis van Plein.nl, waarbij samenwerking met een betrouwbare partner als coeo heeft geleid tot aanzienlijke verbeteringen in het incassoproces en een versterkt klantvertrouwen.

Weten wat coeo voor uw organisatie kan betekenen?

Download onze brochure of neem contact op met een van onze incasso-experts.