Pre-incasso
Met de klantvriendelijke dienstverlening “pre-incasso” geeft u uw klant nogmaals de mogelijkheid om de vordering te betalen zonder dat hier extra kosten bijkomen. Een effectieve, correcte en efficiënte opvolging is hierbij dan ook erg belangrijk. coeo kan u ondersteunen in dit traject.
Voorkom extra kosten met een pre-incasso traject
Uiteraard hoeft niet iedere onbetaalde factuur te resulteren in een langdurig incassotraject. In veel gevallen is een extra herinnering al voldoende om een vordering te innen. Met behulp van een waarschuwende (WIK-)brief geeft u uw klant de laatste mogelijkheid de vordering te betalen zonder extra kosten, nog voordat u deze uit handen geeft.
De WIK Brief
De WIK-brief (Wet Incassokosten) heeft in de praktijk inmiddels bijna evenveel namen als de hoeveelheid dagen die uw klant krijgt om te betalen: de ingebrekestelling, de slotsommatie, de laatste aanmaning, de incasso-waarschuwing, de veertiendagenbrief, de 15-,16 of 14+2-dagenbrief of ‘de aanzegging’.
Met de WIK-brief informeert u uw klant over het aankomende incassotraject. U legt uit dat uw klant de factuur binnen 14 dagen (na ontvangst) moet voldoen voordat u incassokosten en (wettelijke) rente bij hem of haar in rekening mag brengen. Met de WIK-brief stelt u uw klant op een nette en juiste manier in gebreke.
De functie van deze brief is tweeledig: het beschermen van de consument tegen plotselinge en buitenproportionele incassokosten, alsmede het door de ondernemer toelaatbare druk uitoefenen op niet- of laat betalende klanten.
De kosten welke u voor een incassotraject in rekening kan brengen bij uw klant (lees: de (wan)betalende consument) zijn bij de wet geregeld. Met de WIK-brief informeert u uw klant over het aankomende incassotraject op een nette en klantvriendelijke wijze.
Weten hoe u zo’n WIK brief kunt schrijven?
Lees ons artikel “Vijf onduidelijkheden over de WIK-brief” of bekijk onze voorbeeldbrieven.
Weten wat coeo voor uw organisatie kan betekenen?
Neem contact op of maak direct een afspraak met een van onze
specialisten op het gebied van credit management.
Wat als er meer nodig is dan herinneringen alleen?
Helaas is een herinnering of ingebrekestelling niet altijd voldoende om een openstaande vordering betaald te krijgen. coeo helpt u om de vordering middels een effectieve én klantvriendelijke methode alsnog te incasseren.
Daarom kiezen bedrijven voor coeo
Persoonlijk
Persoonlijk contact met onze opdrachtgevers is voor ons erg belangrijk. Zo kunnen wij de wensen van de klant in acht nemen en nog beter onze dienstverlening uitvoeren.
Maatwerk
Elke opdrachtgever heeft zijn eigen diverse voorkeuren waar wij veel waarde aan hechten. Een op maat gemaakte dienstverlening is voor ons het normaal.
Innovatief
Een jong bedrijf dat voorop loopt op het gebied van vernieuwende en innovatieve technologie.
Klantervaringen
Door opdrachtgevers van coeo
Weten wat coeo voor uw organisatie kan betekenen?
Download onze brochure of neem contact op met een van onze incasso-experts.
010 – 414 54 44